субота, 16 січня 2016 р.

2 клас. Дещо з історії...

Тема.   Вклад українських вчених  у розвиток світової науки та комп’ютеної техніки. Мета. Ознайомити учнів з українськими вченими, та їхнім внеском у розвиток обчислювальної техніки. Поглиблювати знання про усну народну творчість. Розвивати логічне мислення, кмітливість, просторову уяву.  Виховувати почуття патріотизму за досягнення українських вчених; інтерес до усної народної творчості; почуття відповідальності під час роботи з комп'ютером.
Обладнання.   Чарівна скринька; завдання на картках для  Розумників і Розумниць; презентація; комп’ютери.
Хід уроку
  1. Організація класу.            
                                                  Роботу на уроці починаєм:
Рідну мову ми вивчаєм.
Отож наполегливість у роботі
Ви, учні дорогі,  проявіть
І гарних успіхів досягніть.
II.       Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись зі скарбами, які знаходяться у чарівній скриньці усної народної творчості. Вас очікують цікаві завдання.
III.    Знайомство зі скарбами чарівної скриньки.
Перший скарб – слово. Гра «Хто більше». Утворіть якомога більше слів з поданих складів.

Другий скарб - прислів’я. Знайди кінцівку прислів’я.
Як хочеш шити, то                                                       а той, що закінчує.
Робочі руки                                                                   на завтра не відкладай.
Не той молодець, що починає                                    гори вернуть.
Без сокири – не тесляр,                                                перш вузлика зав’яжи.
Сьогоднішньої роботи                                                 руки зроблять.                     
Очам страшно, а                                                           без голки – не кравець.
Третій скарб – скоромовки. Промовляння скоромовки:
На печі, на печі смачні та гарячі пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
Четвертий скарб – оповідання. Сприймання інформації про українські ЕОМ.
 Ти маєш пишатися тим, що саме в Україні, у Києві, була створена одна з перших в Європі електорнно-обчислювальна машина (скорочено ЕОМ). Ця подія відбулася у 1951 році. Машина займала приміщення, площа якого дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко та точно розв’язувати складні математичні задачі.
Створили цю ЕОМ вчені та інженери на чолі з Сергієм Олексійовичем Лебедєвим.
В Україні  в 50-х—60-х роках минулого століття створили ще кілька потужних комп’ютерів. Найбільш відомою стала ЕОМ «МІР» (машина для інженерних розрахунків), яку створила у 1965 році група інженерів і конструкторів під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова. Цю ЕОМ вважають одним з попередників сучасних персональних комп’ютерів.
Перегляд презентації  «Цікаво знати».
- Де була створена одна з перших в Європі ЕОМ?
- Коли відбулася ця подія?
- Яку площу займала МЕОМ?
- Які задачі вона допомагала розв’язувати?
- Хто створив першу ЕОМ у Європі?



П’ятий скарб – загадки. Ознайомлення зі змістом комп’ютерної частини уроку.
Бесіда про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
Демонстрація вчителем роботи програми «Кубики зі складами».
Робота з комп’ютером. Комп’ютерна програма «Кубики зі складами».
Шостий скарб – лічилки. Фізкультхвилинка.
А зайчата вийшли з дому,
Спершу стали по одному,
Далі в парі топчуть сніг…
Хто без пари – геть побіг.
Сьомий скарб - казки. Розв’язування завдань для Розумників і Розумниць.
В гостях у Розмалюйка. У Мальвіни є синя спідничка і дві блузки (блакитна і жовта). Намалюйте, скількома способами може одягнутися Мальвіна.
  

Задачі для допитливих.
1.      Зібрався Іван-Царевич на бій зі Змієм Гориничем, триголовим і трихвос­тим. — Ось тобі меч, — говорить йому Баба Яга. — Одним ударом ти можеш зрубати Змію або голову, або дві голови, або один хвіст, або два хвости. За­пам'ятай: зрубаєш голову — нова виросте, зрубаєш хвіст — два нові вирос­туть. Зрубаєш 2 хвости — голова виросте, зрубаєш дві голови — нічого не виросте.
За скільки ударів Іван-Царевич може зрубати Змію всі голови і хвости? (За 9 ударів)
2.      Летіла зграя гусей. Одна гуска попереду і дві позаду, одна позаду і дві попереду. Одна між двома і три в ряд. Скільки їх було? (Три. Летіли одна за одною)
3.      У селі Простоквашино на Лавці перед будинком сидять дядя Федір, кіт Матроскін, пес Шарик та листоноша Пєчкін. Якщо Шарик, який сидить крайнім ліворуч, сяде між Матроскіним і дядею Федором, то дядя Федір бу­де крайнім ліворуч. Хто де сидить? (Зліва направо сидять Шарик, Федір, Мат­роскін, Пєчкін)
IV. Підсумок уроку.
-          Діти, про яких українських вчених ми сьогодні дізналися на уроці?
-          Які види української усної народної творчості ми сьогодні згадали?
Але на цьому український фольклор не вичерпується, на цю тему можна говорити дуже багато. Наші скарби – це і легенди, і пісні, і веснянки, і заклички, і мирилки  тощо.
Ось бачите, діти, яка багата і чудова українська мова! Вона, мов кринична вода, яку черпаєш, а їй нема ні кінця, ані краю. Глибше пізнавайте її скарби!
Закриваємо ми скриньку,
Але тільки на хвилинку.
Бо завжди на кожнім кроці,
На перерві, на уроці,
В повсякденному житті,
Старші люди й молоді,
Всі багатими стаєм,
Бо у мовлення своє
Ми вплітаєм зі скарбнички
Діаманти невеличкі –
Перлини мудрості народу,
Що йдуть від роду і до роду.

Немає коментарів:

Дописати коментар