Тема. Вклад українських вчених у розвиток світової науки та комп’ютеної
техніки. Мета.
Ознайомити учнів з українськими вченими, та їхнім внеском у
розвиток обчислювальної техніки. Поглиблювати знання про усну народну творчість. Розвивати
логічне мислення, кмітливість, просторову уяву.
Виховувати
почуття патріотизму за досягнення українських вчених; інтерес до усної народної
творчості; почуття відповідальності під час роботи з комп'ютером.
Обладнання. Чарівна скринька; завдання на картках
для Розумників і Розумниць; презентація;
комп’ютери.
Хід уроку
- Організація
класу.
Роботу на уроці починаєм:
Рідну мову ми
вивчаєм.
Отож
наполегливість у роботі
Ви, учні
дорогі, проявіть
І гарних
успіхів досягніть.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Діти, сьогодні ми з вами продовжимо
знайомитись зі скарбами, які знаходяться у чарівній скриньці усної народної
творчості. Вас очікують цікаві завдання.
III. Знайомство зі скарбами чарівної скриньки.
Перший скарб – слово. Гра «Хто більше». Утворіть якомога
більше слів з поданих складів.
Другий скарб - прислів’я. Знайди кінцівку прислів’я.
Як хочеш шити, то а
той, що закінчує.
Робочі руки на
завтра не відкладай.
Не той молодець, що починає гори
вернуть.
Без сокири – не тесляр, перш
вузлика зав’яжи.
Сьогоднішньої роботи руки
зроблять.
Очам страшно, а без
голки – не кравець.
Третій скарб – скоромовки. Промовляння
скоромовки:
На печі, на печі смачні та гарячі
пшеничні калачі. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
Четвертий скарб – оповідання. Сприймання інформації про українські
ЕОМ.
Ти маєш пишатися тим, що саме в
Україні, у Києві, була створена одна з перших в Європі електорнно-обчислювальна
машина (скорочено ЕОМ). Ця подія відбулася у 1951 році. Машина займала
приміщення, площа якого дорівнювала площі двох класних кімнат, і вміла швидко
та точно розв’язувати складні математичні задачі.
Створили цю ЕОМ вчені та інженери
на чолі з Сергієм Олексійовичем Лебедєвим.
В Україні в 50-х—60-х роках минулого століття створили
ще кілька потужних комп’ютерів. Найбільш відомою стала ЕОМ «МІР» (машина для
інженерних розрахунків), яку створила у 1965 році група інженерів і
конструкторів під керівництвом Віктора Михайловича Глушкова. Цю ЕОМ вважають
одним з попередників сучасних персональних комп’ютерів.
Перегляд презентації «Цікаво знати».
- Де була створена одна з
перших в Європі ЕОМ?
- Коли відбулася ця подія?
- Яку площу займала МЕОМ?
- Які задачі вона допомагала розв’язувати?
- Хто створив першу ЕОМ у Європі?
П’ятий скарб – загадки. Ознайомлення зі змістом
комп’ютерної частини уроку.
Бесіда
про правила техніки безпеки під час роботи з комп’ютером.
Демонстрація
вчителем роботи програми «Кубики зі складами».
Робота з комп’ютером. Комп’ютерна програма «Кубики зі складами».
Шостий скарб – лічилки.
Фізкультхвилинка.
А зайчата
вийшли з дому,
Спершу стали по
одному,
Далі в парі
топчуть сніг…
Хто без пари –
геть побіг.
Сьомий скарб - казки. Розв’язування
завдань для Розумників і Розумниць.
В гостях у Розмалюйка. У
Мальвіни є синя спідничка і дві блузки (блакитна і жовта). Намалюйте, скількома
способами може одягнутися Мальвіна.
Задачі для допитливих.
1.
Зібрався
Іван-Царевич на бій зі Змієм Гориничем, триголовим і трихвостим. — Ось тобі меч, — говорить йому Баба Яга. —
Одним ударом ти можеш зрубати Змію
або голову, або дві голови, або один хвіст, або два хвости. Запам'ятай: зрубаєш голову — нова виросте, зрубаєш
хвіст — два нові виростуть. Зрубаєш
2 хвости — голова виросте, зрубаєш дві голови — нічого не виросте.
За скільки ударів
Іван-Царевич може зрубати Змію всі голови і хвости? (За 9
ударів)
2. Летіла зграя гусей. Одна гуска попереду і дві
позаду, одна позаду і дві попереду. Одна між двома і три в ряд. Скільки їх
було? (Три. Летіли одна за одною)
3. У селі Простоквашино на Лавці перед будинком
сидять дядя Федір, кіт Матроскін,
пес Шарик та листоноша Пєчкін. Якщо Шарик, який сидить крайнім ліворуч, сяде між Матроскіним і дядею
Федором, то дядя Федір буде крайнім
ліворуч. Хто де сидить? (Зліва направо сидять Шарик, Федір, Матроскін,
Пєчкін)
IV. Підсумок уроку.
-
Діти, про яких українських вчених ми сьогодні дізналися
на уроці?
-
Які види української усної народної творчості ми
сьогодні згадали?
Але на цьому український фольклор не вичерпується, на цю тему можна
говорити дуже багато. Наші скарби – це і легенди, і пісні, і веснянки, і
заклички, і мирилки тощо.
Ось бачите, діти, яка багата і чудова українська мова! Вона, мов кринична
вода, яку черпаєш, а їй нема ні кінця, ані краю. Глибше пізнавайте її скарби!
Закриваємо ми
скриньку,
Але тільки на
хвилинку.
Бо завжди на
кожнім кроці,
На перерві, на
уроці,
В повсякденному
житті,
Старші люди й
молоді,
Всі багатими
стаєм,
Бо у мовлення
своє
Ми вплітаєм зі
скарбнички
Діаманти
невеличкі –
Перлини мудрості
народу,
Що йдуть від
роду і до роду.
Немає коментарів:
Дописати коментар